X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

حرکات دست در کرال پشت - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

حرکات دست گام هفتم : تکنیک دست کرال پشت نیز همانند دست کرال سینه دارای یک مرحله کشش ، یک مرحله فشار و یک مرحله بازگشت به حالت اولیه است . بدین صورت که دست جهت آغاز حرکت کشش به طور صاف و کشیده در بالای سر و درامتداد بدن و شانه از طرف انگشت کوچک ، درحالی که کف دست رو به طرف خارج است ، وارد آب می شود و حدود 15 تا 20 سانتی متر به عمق آب می رود . سپس با خم و جمع کردن آرنج ، دست حرکت کشش را از کنار بدن آغاز ... ادامه مطلب ... حرکات دست
گام هفتم : تکنیک دست کرال پشت نیز همانند دست کرال سینه دارای یک مرحله کشش ، یک مرحله فشار و یک مرحله بازگشت به حالت اولیه است . بدین صورت که دست جهت آغاز حرکت کشش به طور صاف و کشیده در بالای سر و درامتداد بدن و شانه از طرف انگشت کوچک ، درحالی که کف دست رو به طرف خارج است ، وارد آب می شود و حدود 15 تا 20 سانتی متر به عمق آب می رود . سپس با خم و جمع کردن آرنج ، دست حرکت کشش را از کنار بدن آغاز می کند و در ادامه با فشار آب به طرف پا و پایین ، همان گونه که در شکل دیده می شود ، آب را به پشت پا منتقل می کند و در آخر با انگشت شست و با آرنجی صاف و کشیده ، از آب خارج می شود و عمود بر آب ، به سوی بالای سر حرکت می کند . بهتر است با رعایت موارد مذکور درباره ی حرکت دست ، درخشکی به طور ایستاده تک تک دستها را تمرین کنید تا با اجرای صحیح و کامل حرکت دست کرال پشت آشنا شوید .
شکل ص 76
گام هشتم : در کنار دیوار بیرون استخر بایستید و در حالی که پشت شما به طرف دیوار است و با فاصله ی حدود 30 سانتی متر از آن ایستاده اید ، حرکت دست کرال پشت را به نوبت با دستها تمرین کنید . سعی کنید تا دست در بالای سر و برای آغاز حرکت کشش با انگشت کوچک با دیواره تماس حاصل کند و سپس با خم کردن آرنج ، حرکت کشش و فشار و برگشت به حالت اولیه را اجرا کنید .
شکل ص 77
گام نهم : با قرار دادن دوقلو در بین پاها به پشت بر روی آب غوطه ور شوید و به تمرین دست کرال پشت بپردازید . ابتدا یکی از دستهایتان را حرکت دهید و سپس حرکت با دست دیگر را شروع کنید .
شکل ص 77
تمرین گام نهم را می توانید در حالی که مچ پاهایتان را فرد دیگری گرفته است انجام دهید . همچنین در مرحله دیگری از تمرین می توانید در کنار دیواره استخر ، به طوری که پاهایتان بر روی دیواره و بالا تنه به پشت در داخل آب باشد ، قرار بگیرید . منتهی باید یک نفر مچ پاهایتان را در بیرون از استخر نگاه دارد . در این حالت با بدنی کشیده و صاف ، در سطح آب به اجرای حرکات دست به طور متناوب بپردازید .
گام دهم : با سُر خوردن به پشت ، شروع به انجام حرکات کشش و فشار دستها کنید و در این مرحله سعی کنید به طور ارادی پاهایتان را حرکت ندهید و اجازه بدهید بی حرکت به دنبال شما بیایند .
شکل ص 78



نوشته شده توسط javadgoler 95/5/24:: 4:20 صبح     |     () نظر