X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

آموزش حرکات دست و نفس گیری - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

گام یازدهم : دستها در حرکت قورباغه از سر پنجه تا انتهای ساعد مسیر را به شکل عدد 5 فارسی طی می کنند . بدین صورت که با نوک پنجه های دست همراه با نوشتن عدد پنج ، آب را به زیر بدن و چانه خود می کشیم و سپس دستها را در کنار هم زیر چانه جفت کرده ، از محل دندانه عدد 5 به جلو بر می گردانیم . سپس پنجه ها را کمی از هم فاصله داده و مهیای اجرای حرکت دست بعدی می شویم . این تمرین را در حالت ایستاده ، روبروی دیوار تکرار می کنیم ... ادامه مطلب ... گام یازدهم : دستها در حرکت قورباغه از سر پنجه تا انتهای ساعد مسیر را به شکل عدد 5 فارسی طی می کنند . بدین صورت که با نوک پنجه های دست همراه با نوشتن عدد پنج ، آب را به زیر بدن و چانه خود می کشیم و سپس دستها را در کنار هم زیر چانه جفت کرده ، از محل دندانه عدد 5 به جلو بر می گردانیم . سپس پنجه ها را کمی از هم فاصله داده و مهیای اجرای حرکت دست بعدی می شویم . این تمرین را در حالت ایستاده ، روبروی دیوار تکرار می کنیم .
شکل ص 91
گام دوازدهم : حرکت دستهای شنای قورباغه را در کنار استخر در حالی که از کمر خم شده ایم ، تمرین و تکرار می کنیم .
به منظور هماهنگی سر با دستها جهت انجام حرکت نفس گیری بهتر است تمرینات نفس گیری را همزمان تمرین کنید تا یکباره هر دو مهارت را یاد بگیرید . برای این کار در تمرین گام دوازدهم همزمان با حرکت کشش دستها ( نوشتن عدد 5 ) سر را از محور گردن بالا ببرید تا اگر در حال دراز کش در آب باشید ، صورت و چانه شما از آب خارج شود . عمل نفس گیری را انجام دهید تا دستهایتان در کنار هم قرار گرفته و حرکت به سوی جلو را آغاز کنند و قبل از صاف شدن دستها به آرام سر را مجدداً به طرف پایین برگردانید .
شکل ص 92
گام سیزدهم : تمرین قبلی را در حالی که بر روی دیواره ی استخر بر روی سینه خوابیده اید و سر و سینه شما بر روی آب و بقیه بدنتان بیرون از استخر قرار دارد ، اجرا کنید . بدین صورت که پس از قرار دادن سر و صورت در آب شروع به تمرین همزمان دست قورباغه و نفس گیری نمایید .
گام چهاردهم : تمرین گام سیزدهم را با استفاده از یک نیمکت انجام دهید .
شکل ص 92
گام پانزدهم : در داخل قسمت کم عمق استخر و رو به طرف دیواره بایستید . پس از خم شدن از کمر و قرار دادن سر و سینه در آب ، اقدام به تمرین و تکرار دست و نفس گیری شنای قورباغه نمایید .
شکل ص 93
گام شانزدهم : تمرین دست و نفس گیری قورباغه را دو نفره بدین صورت انجام دهید که یک نفر مچ پاهای شما را بگیرد و شما درحال خوابیده بر روی سینه اقدام به تمرین کنید و نفر کمکی نیز دنبال شما راه بیاید .
شکل ص 93
گام هفدهم : بر روی سینه عمل سُر خوردن را انجام دهید و بدون کمک یار کمکی ، بدون عجله اقدام به تمرین دست و نفس گیری قورباغه کنید .
شکل ص 94



نوشته شده توسط javadgoler 95/5/23:: 5:40 صبح     |     () نظر