X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

استارت در شنا - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

استارت گام بیست و سوم : به منظور کسب آمادگی لازم برای اجرای تکنیک استارت ( پرش از دیواره به داخل آب ) بهتر است ابتدا به فراگیری عمل سُر خوردن اقدام کنید . بدین منظور پشت به دیواره در قسمت کم عمق بایستید و با قرار دادن سر و سینه در آب با دستهایی کشیده در مقابل سر ، یک پا را بر روی دیواره فشار داده ، بدنتان را در آب غوطه ور کنید و سُر بخورید . شکل ص 67 گام بیست و چهارم : جهت انجام تمرینات استارت زدن ، پس از فراگیری و تمرین و ... ادامه مطلب ... استارت
گام بیست و سوم : به منظور کسب آمادگی لازم برای اجرای تکنیک استارت ( پرش از دیواره به داخل آب ) بهتر است ابتدا به فراگیری عمل سُر خوردن اقدام کنید . بدین منظور پشت به دیواره در قسمت کم عمق بایستید و با قرار دادن سر و سینه در آب با دستهایی کشیده در مقابل سر ، یک پا را بر روی دیواره فشار داده ، بدنتان را در آب غوطه ور کنید و سُر بخورید .
شکل ص 67
گام بیست و چهارم : جهت انجام تمرینات استارت زدن ، پس از فراگیری و تمرین و تکرار سُر خوردن می توانید در چنر مرحله و تمرین ، این تکنیک زیبا را یاد بگیرید .
ابتدا برای استارت در لبه ی استخر بر روی دو پا بنشینید و مطابق شکل دستهایتان را در کنار گوشها بالا ببرید . در این مرحله انگشتان پا را برای جلوگیری از سُر خوردن به کنار لبه استخر بگذارید . در این حالت با متمایل کردن بدن به سطح آب ، بدون بلند کردن و یا انجام هرگونه پرش ، تقریبا به حالت غلت به آب نزدیک شوید و پس از نزدیک شدن بالا تنه به آب ، بدن خود را در سطح آب باز کنید تا حالت سُر خوردن پیدا کنید و آنگاه با فشار پاها به لبه ی استخر در سطح آب سُر بخورید و جلو بروید . در هنگام ورود به آب سعی کنید ابتدا دستها و به دنبال آن ، سر و سینه وارد آب شوند ، بدون آنکه سر از بین دستها بلند شود .
شکل ص 68
گام بیست و پنجم : تمرین قبلی را این بار به صورت نیم خیز اجرا کنید ، بدین صورت که کامل بر روی پاها ننشینید بلکه اندکی زانوها را خم کنید و سپس همانند تمرین قبلی ، به آب نزدیک شوید و در سطح آن سُر بخورید .
گام بیست و ششم : در پایان تمرین استارت حالت پیشرفته ایستادن را با قلاب کردن انگشتان پا به لبه ی استخر اجرا کنید ، در این صورت زانوها کمی خم شده ، سر و سینه پایین قرار می گیرد و دستها از پشت برای دورخیز بالا می آیند و مطابق شکل پس از استقرار در کنار استخر ، این دفعه با کمی پرش در بالای آب به جلو پریده ، تقریبا مشابه دفعات قبلی ابتدا با دستها و سر وارد آب می شویم و سُر می خوریم . شایان ذکر است که بر اثر تمرین و تکرار می توان مسافت بیشتری را هنگام پرش و سُر خوردن به طرف جلو حرکت کرد .
شکل ص



نوشته شده توسط javadgoler 95/2/23:: 8:39 عصر     |     () نظر