X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

برگشت ساده ی کرال پشت - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

 

برگشت ساده ی کرال پشت

گام سیزدهم : در شنای کرال پشت نیز همانند سینه وقتی شناگر به دیواره استخر می رسد ، می تواند با اجرای دو نوع برگشت ساده و سالتو مرحله ی برگشت خود را اجرا نماید . بدین صورت که در برگشت ساده وقتی یک دست شناگر به دیواره اصابت کرد ، بدن خود را جمع می کند و ضمن برگشت بدن به سمت مقابل ، پاها را بر روی دیواره قرار می دهد و دستها را بالای سر می برد و با فشار به دیواره به وسیله ی پاها ، عمل سُر خوردن به پشت را اجرا می کند .

 

در صورتی که شناگر بخواهد از سالتوی کرال پشت برای برگشت استفاده کند ، هنگامی که حدود یک تا دو دست با دیواره فاصله دارد ، می تواند حرکت سالتو را آغاز کند . بدین صورت که یک دست در مقابل بدن و یک دست درکنار آن قرار می گیرد . با دست جلو حرکت کشش اجرا می شود و وقتی هر دو دست در کنار بدن قرار گرفت ، با فشار دادن آب به پایین به وسیله ی دستها ، عمل غلت تحقق می یابد . وقتی شناگر به پشت در آب قرار گرفت و پاها بر روی دیواره بود ، با فشار دادن پاها به دیواره  وبالا بردن دستها ، به پشت سُر می خورد .

 

شناگران می توانند پس از برگشت در کرال پشت نیز تا 15 متر از زیر آب حرکت برگشت را اجرا کنند و در این هنگام می توانند از حرکت پای دلفین ( حرکت جفت پای کرال پشت ) استفاده کنند .

 



نوشته شده توسط javadgoler 93/1/11:: 1:33 عصر     |     () نظر