X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

استارت - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

 

استارت

گام چهاردهم : استارت شنای کرال پشت برخلاف شناهای دیگر از بیرون استخر انجام نمی گیرد . بلکه در این شنا شناگران از داخل آب حرکت استارت را اجرا می کنند . بدین صورت که میله ی مقابل سکوی استارت را با دستها گرفته ، پنجه های پای خود را به دیواره مقابل تکیه می دهند و با کشش بالا تنه خود را از آب خارج و به دستها نزدیک می کنند و آماده پریدن می شوند . در این حالت با پرتاب دستها به بالای سر و صاف کردن بدن از پشت ، پرشی صورت می گیرد و با فرود آمدن بر روی آب ، حرکت سُر خوردن انجام می شود .

 

شکل ص 82

 

در این مرحله شناگران کرال پشت اجازه دارند پس از سُر خوردن ، همانند برگشت ، تا 15 متر در زیر آب حرکت کنند و همچنین از پای دلفین یا جفت پای کرال پشت استفاده کنند .

 

تذکراتی در مورد حرکات دست و پا :

 

بهتر است مراحل سه گانه کرال پشت را از مرحله ی خروج دست با انگشت شست از آب شروع کنید و سپس ورود با انگشت کوچک به داخل آب ، انجام حرکت کشش و فشار را تمرین کنید .

 

در هنگام اجرای حرکت کشش با یک دست در حالی که آرنج تان خمیده است ، دستِ دیگر از آب بیرون آمده ، صاف وکشیده از بالای آب به سمت بالای سر پیش می رود .

 

در مرحله ی آخر فشار ، دستها باید آب را با کف دست به سمت پایین بدن ( استخر) فشار دهند تا با این عمل دست دیگر در امتداد شانه چپ و در بالای سر در آب قرار گیرد . این عمل کمک می کند تا شانه دست راست برای آغاز حرکت بعدی از آب خارج شود .

 

پاها در کرال پشت در تمام مراحلی که دستها حرکات متناوب خود را انجام می دهند مشغول ضربه زدن با تکنیک صحیح هستند .

 

سر در شنای کرال پشت ، در امتداد بدن است ، به طوری که پشت سر داخل آب و گوشها در سطح آب قرار دارند و چانه اندکی به سمت سینه متمایل است .

 

همان گونه که قبلاً نیز گفته شد ، به منظور ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر در عمل نفس گیری ، بهتر است با حرکت یک دست ، دَم و با حرکت دست دیگر ، بازدم را انجام دهید .

 



نوشته شده توسط javadgoler 93/1/11:: 1:41 عصر     |     () نظر