X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

شنای پروانه - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

 

فصل ششم

شنای پروانه

 

در این نوع شنا ، دستها به صورت جفت و پاها نیز به صوئرت جفت و چسبیده زده می شوند . در حقیقت تمامی بدن دراین شنا از دستها تا پاها با حالتی شبیه حرکت دلفین در آب ، حرکتی موجی به نمایش می گذارد .

 

آموزش دست پروانه

 

گام اول : همان گونه که گفته شد ، دستها در این شنا به صورت جفتی حرکت می کنند . بدین صورت که هر کدام از دستها یک حرکت مشابه کرال سینه را اجرا می کنند اما با این تفاوت که هر دو دست همزمان و در کنار هم حرکت کرال سینه را به مرحله ی اجرا می گذارند . در این گام سعی کنید حرکت دستهای پروانه را مطابق شکل در حال ایستاده اجرا کنید .

 

شکل ص 102

 

گام دوم : در حالت ایستاده در کنار استخر از کمر خم شوید و با دستها به تمرین و تکرار حرکت دست پروانه با حالتی که در بالا گفته شد اقدام کنید  . با این تفاوت که جهت هماهنگی سر و دستها با یکدیگر بهتر است مشابه شنای قورباغه ، همزمان با کشش دستها در پروانه سر را برا نفس گیری از آب بالا ببرید و قبل از پرتاب دستها به جلو که از طرفین وبالای آب انجام می گیرد ، سرتان را به داخل آب برگردانید .

 

شکل ص 102

 

گام سوم : تمرین گام دوم را در حال راه رفتن در داخل قسمت کم عمق استخر در حالی که بالا تنه شما در سطح آب قرار دارد ، اجرا کنید . درهنگام زدن دستها ، سعی کنید با حرکت سر ، عمل نفس گیری را انجام دهید .

 

شکل ص 103

 

گام چهارم : بیرون از استخر در کنار دیواره بر روی سینه بخوابید ، به طوری که بالا تنه شما در سطح آب قرار گیرد . یک نفر باید مچ پاهای شما را نگاه دارد تا بدنتان در آب سقوط نکند . دراین وضعیت نسبت به انجام حرکات دست و نفس گیری و پروانه اقدام کنید . بدین صورت که درهنگام آوردن دستها به بالا جهت برگشتن به جلو ، بدنتان را کاملاً از آب بلند کنید و همزمان با زدن ضربه سر جهت ورود به آب ، دستها را نیز برای ورود به آب به طرف پایین برگردانید .

 

گام پنجم : حرکت دستها و نفس گیری پروانه را دونفره اجرا کنید . یک نفر مچ پاهایتان را بگیرد و شما در سطح آب به صورت خوابیده  ، تمرین دستها و سر را انجام دهید .

 

شکل ص 104

 

گام ششم : با قراردادن دوقلوی شنا دربین زانوهایتان ، پاها را بی حرکت نگاه دارید و تمرین دست و نفس گیری را انجام دهید .

 

شکل ص 104

 

گام هفتم : می توانید بدون استفاده از دوقلو وبدون کمک دیگران ، در سطح آب سُر بخورید و سپس حرکات بالا تنه ( سر و دستها ) را انجام دهید .

 



نوشته شده توسط javadgoler 93/1/11:: 2:4 عصر     |     () نظر