X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

نفس گیری در شنا - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

نفس گیری گام پانزدهم : در کنار قسمت کم عمق استخر دستها را بر روی دیواره قرار دهید و از کمر بدنتان را خم کنید تا سر و صورت شما در داخل آب قرار گیرد . در این حالت ابتدا چند مرتبه از روبرو نفس گیری را تمرین کنید . در این تمرین سعی کنید فقط سر و گردن شما از روبرو خارج شود و هوا را از بیرون بگیرید و هنگام قرار گرفتن صورت در آب ، به آرامی از بینی و دهان خارج کنید . شکل ص 60 گام شانزدهم : پس از تمرین و تکرار تمرین قبلی و ... ادامه مطلب ... نفس گیری
گام پانزدهم : در کنار قسمت کم عمق استخر دستها را بر روی دیواره قرار دهید و از کمر بدنتان را خم کنید تا سر و صورت شما در داخل آب قرار گیرد . در این حالت ابتدا چند مرتبه از روبرو نفس گیری را تمرین کنید . در این تمرین سعی کنید فقط سر و گردن شما از روبرو خارج شود و هوا را از بیرون بگیرید و هنگام قرار گرفتن صورت در آب ، به آرامی از بینی و دهان خارج کنید .
شکل ص 60
گام شانزدهم : پس از تمرین و تکرار تمرین قبلی و فراگیری کامل دم و بازدم در آب ، اکنون موقع آن است که نفس گیری را از پهلو تمرین کنید . بدین منظور در قسمت کم عمق استخر دستهایتان را در روی لبه ی کناری استخر قرار دهید و از کمر به پایین خم شوید تا سر و سینه ی شما همانند حالت شنا کردن در آب قرار گیرد . در این حالت با پایین بردن یکی از دستها سعی کنید سر و گردن را به طرف همان دست بچرخانید تا دهان شما از سطح آب خارج شود . بدون بلند کردن سر از آب ، به نحوی که گوشتان در آب باقی بماند ، هواگیری کنید .
شکل ص 61
گام هفدهم : تمرین گام شانزدهم را بدون گرفتن دیواره ی استخر در وسط کم عمق اجرا کنید ؛ درحالی که حرکت دستها نیز هماهنگ با نفس گیری صورت گیرد ، بر حسب عادت خود درهنگام اجرای حرکت کشش و فشار با دست راست یا چپ خود ، نسبت به نفس گیری از پهلو اقدام نمایید .
گام هجدهم : بدنتان را از کمر به پایین خم کنید و سر و سینه خود را در آب قرار داده ، با اجرای حرکات دست به آرامی به سمت جلو حرکت کنید و بدون بلند کردن پاها از زمین راه بروید . در همین حال درفواصل دست زدن های خود ، نسبت به نفس گیری صحیح از پهلو اقدام نمایید .
شکل ص 62
گام نوزدهم : با کمک دوست خود تمرین این گام را بدین صورت انجام دهید که دوستتان مچ پاهای شما را بگیرد و در حالی که شما بر روی سینه در آب خوابیده اید و به انجام حرکات دست کرال سینه و نفس گیری اقدام می کنید ، به دنبال شما به آرامی حرکت کند .
شکل ص 62
گام بیستم : در این گام بدون کمک دوست خود پس از سُر خوردن بر روی سینه ، ابتدا حرکات پا را آغاز کنید وسپس به آرامی حرکات دست را به آن اضافه کنید و در خلال حرکات دست ، زمانی که به اکسیژن احتیاج دارید ، عمل نفس گیری را انجام دهید . این تمرین را بدون عجله در عرض استخر تکرا کنید تا کاملاً حرکت پا و دست و نفس گیری هماهنگ شوند .
شکل ص 63



نوشته شده توسط javadgoler 94/12/27:: 10:0 عصر     |     () نظر