X بستن

به وبلاگ تخصصی آموزش آرایشگری من خوش آمدی

تیپر Taper قسمت دوم - آموزش شنا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش شنا

استانداردهای انتخابی برای مسابقات مهم آن قدر سخت است که ورزشکاران مجبور می شوند برای مسابقه اول که مسابقه انتخابی است از تیپر بزرگ استفاده کننده تا برای مسابقه بسیار مهمتر دوم برگزیده شوند. برای مثال بسیاری از شناگران دانشگاهی ایالات متحده باید 2 تا 4 هفته قبل از مسابقه قهرمانی NCAA، (National Collegiate Athletic Association)، در مسابقه کانفرنس انتخاب شوند. به همین علت برای شرکت در مسابقه کانفرنس از تیپر بزرگ استفاده می کنند. به علاوه در سالهای اخیر بر تعداد مسابقات مهم افزوده شده است. گاهی اتفاق می افتد که ورزشکار در جریان 1 یا 2 ... ادامه مطلب ...
تیپر

استانداردهای انتخابی برای مسابقات مهم آن قدر سخت است که ورزشکاران مجبور می شوند برای مسابقه اول که مسابقه انتخابی است از تیپر بزرگ استفاده کننده تا برای مسابقه بسیار مهمتر دوم برگزیده شوند. برای مثال بسیاری از شناگران دانشگاهی ایالات متحده باید 2 تا 4 هفته قبل از مسابقه قهرمانی NCAA، (National Collegiate Athletic Association)، در مسابقه کانفرنس انتخاب شوند. به همین علت برای شرکت در مسابقه کانفرنس از تیپر بزرگ استفاده می کنند. به علاوه در سالهای اخیر بر تعداد مسابقات مهم افزوده شده است. گاهی اتفاق می افتد که ورزشکار در جریان 1 یا 2 ماه، از یک مسابقه ملی به مسابقه ای در سطح قاره رفته و سپس مجبور می شود برای مسابقه بین المللی دیگری خود را آماده سازد. در ابتدا مربیان اعتقاد داشتند که ورزشکار می تواند قابلیت خود برای شنا در سطح اوج را فقط برای چند هفته حفظ کند. افزایش تعداد مسابقات نشان داد که شناگران می توانند عملکرد در سطح اوج را برای مدت زمان بسیار طولانی تری حفظ کنند.

محققین پیشنهاد می کنند که مدت حفظ اوج عملکرد بدون تمرین اضافی، 7 تا 10 روز است و این بدان معنی است که می توان در جریان دوره ای 1 تا 2 ماهه و در صورتیکه زمان برای اجرای تمرین موجود باشد به 2 یا 3 اوج عملکرد رسید. اما ورزشکاران باید به این نکته توجه کنند که داشتن پیشینه قوی تمرین برای حفظ اوج عملکرد در چند هفته ضروری است. شناگرانی که در تمام طول سال تمرین می کنند، نسبت به ورزشکارانی که فقط مدتی از سال را تمرین می کنند قادر به اوج عملکرد برای مدت زمان طولانی تر بوده و می توانند در دوره های کوتاه به تعداد اوجهای بیشتری دست یابند.


کلمات کلیدی: تیپر در شنا، taper در شنا


نوشته شده توسط javadgoler 94/12/29:: 4:25 صبح     |     () نظر